УЧАСНИКИ СТУДЕНТСЬКОЇ ПРОБЛЕМНОЇ ГРУПИ «ДОСЛІДНИКИ СОЦІОКУЛЬТУРНОГО ПРОСТОРУ ГІРСЬКОЇ ШКОЛИ» ОПАНОВУЮТЬ АЗИ МЕДІАГРАМОТНОСТІ

З метою удосконалення розвитку навичок медіаграмотності, критичного мислення та обізнаності серед здобувачів освіти щодо сучасних інформаційних викликів 7 листопада 2024 року учасники студентської проблемної групи Педагогічного факультету «Дослідники соціокультурного простору гірської школи» разом із завідувачкою творчої навчально-наукової лабораторії «Гірська школа Українських Карпат» професоркою кафедри початкової освіти та освітніх інновацій Інною Червінською взяли участь у «Всеукраїнському уроці з медіаграмотності».

Захід організовано Національним проєктом з медіаграмотності «Фільтр» Міністерством культури та стратегічних комунікацій України та Суспільним Мовленням за підтримки ПРООН в Україні та фінансування Уряду Японії.

Під час уроку студенти ознайомилися з такими важливими темами, як протидія фейкам, захист особистості від кібербулінгу, роль штучного інтелекту у створенні освітнього контенту та аналіз історичних подій.

Як зазначають організатори, основна мета Всеукраїнського уроку медіаграмотності – об’єднати країну навколо важливості розвитку медіаграмотності та критичного мислення з раннього віку. Адже формуючи у здобувачів освіти певний рівень медіаграмотності, ми не лише захищаємо їх від дезінформації, кібербулінгу та шахрайства, але й готуємо до успішного майбутнього, де вони зможуть ефективно орієнтуватися в інформаційному просторі.

Цьогоріч урок відбувся у форматі командного квесту, під час якого необхідно було виконати інтерактивні завдання разом із відомими зірковими гостями та експертами.

Тематика уроку охоплювала найбільш актуальні питання сучасного інформаційного середовища: як розпізнавати фейки, штучний інтелект і його виклики, протидію хейту в інтернеті та розуміння історичних подій. Кожне завдання уроку проходило у форматі edutainment – навчання за допомогою гри. Учасники проблемної групи виконували інтерактивні завдання, активно обговорювали зміст сюжетів, аналізували запропоновані світлини (реальні та створені за допомогою штучного інтелекту).

Участь у заходах такого формату сприяє розширенню кругозору та підвищенню інформаційної компетентності здобувачів вищої освіти з актуальних проблем медійної грамотності та медійної культури, які студенти опановують у рамках реалізації завдань, визначених провідними напрямами діяльності творчої навчально-наукової лабораторії «Гірська школа Українських Карпат». #УрокМедіаграмотності2024.