Впродовж першого семестру 2020-2021 навчального року студенти педагогічного факультету спеціальності «Початкова освіта» ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника» під керівництвом доцента кафедри педагогіки початкової освіти – Інни Червінської опановували ази медіаграмотності під час вивчення інноваційного курсу «Медідидактика», який введено до освітньої програми підготовки вчителів початкових класів у контексті реалізації Міжнародного проекту ЄС Еразмус + КА2 № 586098-EPP-1-2017-1-UA-EPPKA2-CBHE-JP «Модернізація педагогічної вищої освіти з використання інноваційних інструментів викладання – MoPED».
Провідна мета та завдання курсу: підвищити рівень медійної грамотності, розвивати навики критичного мислення, цілісного сприйняття та критичного оцінювання інформації в різних медіаджерелах, удосконалювати вміння застосовувати інноваційні мультимедійні технології в професійній діяльності педагога.
Освітній контент навчальної дисципліни передбачає оволодіння студентами медіаосвітніми технологіями, сучасною комп’ютерною та медійною технікою, ресурсами телекомунікаційного зв’язку, що в комплексі забезпечують інтерактивний інформаційно-дидактичний супровід освітнього процесу в ЗЗСО.
Студенти під час лекцій та практичних занять мали можливість ознайомитися з інноваційними трендами та напрямами розвитку медіадидактики, вивчити потенційні можливості медійних засобів та інноваційних медіаосвітніх технологій, щоб успішно їх застосовувати під час майбутньої практичної діяльності в освітньому просторі Нової української школи.
Перед початком занять розробник інноваційного курсу – Інна Червінська (Inna Chervinska), член академічної групи проекту ознайомила студентів зі змістом навчальної дисципліни, розкрила формат співпраці та взаємодії на заняттях, представила необхідні освітні ресурси (лекційний матеріал, презентації до занять, методичні рекомендації та інформаційний супровід до організації практичних занять, завдання для самостійної роботи та індивідуально-групових навчально-дослідницьких (творчих) проектів, форми контролю знань (тестові завдання) та очікувані результати).
Особливу зацікавленість у студентів викликали заняття проведені в Центрі інноваційних освітніх технологій «PNU ECO-SYSTEM», виконання практичних завдань із використанням освітньої платформи Classroom, що значно підвищило рівень їх медійної грамотності, сприяло активізації пізнавальної діяльності та позитивній емоційній атмосфері на заняттях.
Майбутні педагоги під час вивчення курсу «Медіадидактика» опановували основи медіаграмотності, розвивали навики критичного мислення, вчилися відрізняти фейки від правдивої інформації, створювати комікси, працювати з креалізованими текстами, ментальними картами, застосовувати в освітньому процесі техніки сторітелінгу, скрайбінгу, розширювати можливості освітнього медіапростору та грамотно верифікувати дані отримані з Інтернету. А загалом – намагалися стати медійно-освіченими педагогами у сучасному інформаційному просторі.
Результати підсумкового контролю знань показали, що всі студенти успішно справилися із визначеною метою та завданнями курсу, мають на належному рівні сформовані фахові компетентності, володіють навиками роботи із медіаосвітніми технологіями та медіаресурсами, вміють успішно їх застосовувати у своїй практичній діяльності.