Національно-культурна ідентичність сучасної молодої людини, яка проживає в гірському віддаленому селі чи місті, тісно пов’язана з культурою та традиціями рідного народу, із співвідношенням свого рідного краю, отчого дому, своєї малої батьківщини, з традиціями та культурою свого регіону – Буковини, Прикарпаття, Закарпаття.
В контексті зазначених викликів сучасності тема online вебінару «Формування національно-культурної ідентичності зростаючої особистості в умовах гірського регіону Українських Карпат» об’єднала співробітників творчої навчально-наукової лабораторії міжнародного проекту «Гірська школа Українських Карпат» (завідувач – доцент Інна Червінська), магістрантів кафедри педагогіки початкової освіти (завідувач кафедри – професор Марія Оліяр), кафедри фахових методик і технологій початкової освіти (завідувач кафедри – професор Надія Луцан) Педагогічного факультету ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника», науковців Інституту проблем виховання НАПН України (директор інституту – професор Іван Бех), викладачів та магістрантів кафедри педагогіки та методики початкової освіти Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича (в.о. завідувача Інна Прокоп).
Програма ОnLine вебінару включала роботу секцій, на яких обговорювалися проблеми впливу глобалізаційних процесів на національну ідентичність, соціокультурні аспекти формування національної ідентичності особистості школяра та вплив гірського середовища на формування національно-культурної ідентичності та виховання студентської молоді – співробітники лабораторії, викладачі та магістранти ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника» (м. Івано-Франківськ); інноваційні підходи до формування національно-культурної ідентичності сучасної особистості – науковці інституту проблем виховання НАПН України (м. Київ), формування національно-культурної ідентичності учнів загальноосвітніх навчальних закладів регіону Буковинських Карпат у контексті європейського освітнього простору – викладачі та магістранти Чернівецького національний університет імені Юрія Федьковича (м.Чернівці).
Учасники вебінару долучилися до відеозвернення співробітників лабораторії громадянського та морального виховання Інституту проблем виховання НАПН України , викладачів та магістрантів кафедри педагогіки та методики початкової освіти Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича.
У своїх відеозверненнях науковці та магістранти вказали на актуальність проблеми, піднятої співробітниками творчої навчально-наукової лабораторії, наголосили на затребуваність в освітньому процесі сучасних закладів освіти презентованої концепції на тему: «Формування у підлітків національно-культурної ідентичності у загальноосвітніх навчальних закладах». Автори Іван Бех, академік, доктор психологічних наук, директор Інституту проблем виховання НАПН України та Катерина Журба, провідний науковий співробітник лабораторії громадянського та морального виховання цього ж інституту.
Окреслена проблема є на часі в контексті прийняття Закону України «Про освіту», перегукується із «мовним питанням» жителів Закарпаття і Буковини та його реалізації у сучасному освітньому просторі.
Із зверненням під час відкриття вебінару до всіх учасників звернулися співорганізатори заходу – завідувач лабораторії Інна Червінська, професор Світлана Романюк, провідний науковий співробітник лабораторії громадянського та морального виховання Катерина Журба.
З вітальним словом та доповіддю на пленарному засіданні виступили професор Оксана Кондур, декан педагогічного факультету ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника» (доповідь на тему: «Модель формування національно-культурної ідентичності студентської молоді у сучасній інтегративній парадигмі освіти, виховання та управління»).
Актуальними в контексті зазначеної проблеми були доповіді-презентації професорів Олени Будник та Надії Луцан, доцентів Тетяни Близнюк, Наталії Матвеєвої, Ірини Липи, Ярослава Никорака.
Особливу зацікавленість у магістрантів викликала участь у роботі круглого столу з елементами інтерактивних технологій щодо обговорення концепції «Формування у підлітків національно-культурної ідентичності у загальноосвітніх навчальних закладах».
Сподіваємося, що проведення таких наукових заходів за участю викладачів та магістрантів різних університетів стане доброю традицією й буде сприяти розширенню наукового співробітництва між закладами вищої освіти Карпатського регіону та далекого й близького зарубіжжя.