МЕТОДОЛОГІЧИЙ СЕМІНАР ДЛЯ ЗДОБУВАЧІВ ТРЕТЬОГО (ОСВІТНЬО-НАУКОВОГО) РІВНЯ ДОКТОРА ФІЛОСОФІЇ «РЕАЛІЗАЦІЯ РЕГІОНАЛЬНОЇ КОМПОНЕНТИ В НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕННЯХ ЗДОБУВАЧІВ ДОКТОРА ФІЛОСОФІЇ (Ph D)».

У рамках реалізації завдань освітньо-наукових програм з підготовки доктора філософії та відповідно до напрямів досліджень міжнародного проєкту Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника «Гірська школа Українських Карпат» відбувся методологічний семінар на тему: «Реалізація регіональної  компоненти в наукових дослідженнях здобувачів  доктора філософії».

Організаторами заходу  виступили творча навчально-наукова лабораторія «Гірська школа Українських Карпат» (завідувач лабораторії – професор Інна Червінська) і гаранти освітньо-наукових програм педагогічного факультету  (Оксана Цюняк, гарант освітньо-наукової програми «Професійна освіта» третього (освітньо-наукового) рівня за спеціальністю 015 Професійна освіта (за спеціалізаціями), доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри початкової освіти та Анна Струк, гарант освітньо-наукової програми  «Середня освіта  (українська мова)»,  третього (освітньо-наукового) рівня за спеціальністю 014 Середня освіта (за предметними спеціальностями), доктор педагогічних наук, доцент, професор кафедри початкової освіти), (Вікторія Стинська, гарант освітньо-наукової програми  Освітні, педагогічні науки,  третього (освітньо-наукового) рівня за спеціальністю 011 Освітні, педагогічні науки, доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри педагогіки та освітнього менеджменту імені Богдана Ступарика Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника).

Під час роботи семінару працювало декілька секцій. Тематичними  напрями роботи визначено: «Роль наукових досліджень здобувачів PhD у  модернізації системи освіти регіону Українських Карпат», «Практико-зорієнтовані підходи до впровадження результатів наукових досліджень здобувачів PhD в освітній процес ЗВО», «Впровадження результатів досліджень здобувачів PhD в освітню  діяльність ЗЗСО  регіону Українських Карпат», «Вплив наукових досліджень здобувачів PhD на формування освітньої політики сталого розвитку регіону».

Відкриваючи методологічний семінар декан педагогічного факультету, професорка Оксана Кондур наголосила, що  питання регіоналізації стають все більше популярними серед вітчизняних та зарубіжних науковців, а регіональній компоненті в наукових дослідженнях приділяється все більше уваги.

Завідувачка кафедри початкової освіти, професорка Руслана Романишин, вказала, що найбільш ефективними стратегіями розвитку суспільства є технології, орієнтовані на регіональний розвиток. Тому підтримка регіональних досліджень є на часі. Завідувачка лабораторії, професорка Інна Червінська, зазначила, що однією з сучасних тенденцій у світовому та національному освітньому просторі є регіоналізація. Відповідно до окреслених запитів, один із напрямів діяльності лабораторії – промоція регіону Українських Карпат та підтримка педагогів та учнів гірських шкіл.

У доповідях аспірантів наголошувалося на важливість врахування регіональних запитів і потреб на ринку освітніх послуг, мобільність науковців та їх обізнаність із регіональними  показниками. До роботи методологічного семінару долучилися й наукові керівники аспірантів, професори педагогічного факультету – Олена Будник, Оксана Кондур, Надія Луцан, Галина Михайлишин, Вікторія Стинська, Анна Струк, Оксана Цюняк, Інна Червінська.

Сучасні освітні проєкти й наукові дослідження в педагогічній галузі є надзвичайно складним і багатовимірним феноменом, який реалізується як в інтересах всієї держави, так і в інтересах певного регіону. Тому врахування регіональної компоненти в дисертаційних дослідженнях є надзвичайно актуальним і затребуваним.  Практичні результати та методичні рекомендації наукових досліджень молодих науковців, до плеяди яких відносяться й здобувачі третього наукового ступеня  педагогічного факультету, сприятимуть сталому розвитку регіону Українських Карпат з подальшою імплементацією наукових надбань в освітній простір інших регіонів нашої країни.

Зустрічі такого формату сприяють оптимізації показників наукових досліджень, розкривають їх практичну значимість та професійну спрямованість.