ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ: УКРАЇНСЬКО-КАНАДСЬКІ СТУДІЇ

Співробітники лабораторії Оксана Дерев’янко, доцентка кафедри англійської філології та Інна Червінська, професорка кафедри педагогіки початкової освіти Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника взяли участь у міжнародному форумі, організованому Освітнім центром української мови при канадському інституті українознавства та Університетом Альберта (Канада) на тему: «Teaching and learning in time of war». До зустрічі долучилися науковці, педагоги-практики з Канади та України.

Модератором зустрічі виступила професорка Оленка Білаш (Університет Альберта), яка презентувала дослідження на тему: «Вплив програм підвищення кваліфікації вчителів за кордоном». Під час виступу доповідачка наголосила, що «розробляючи програмами для вчителів англійської мови з Японії, Кореї та Китаю та підтримуючи відносини з їхніми шкільними юрисдикціями, вона простежила позитивні зміни та трансформації в окремих закладах освіти, класних колективах, освітніх ресурсах, управлінській діяльності».

Під час роботи панельних площадок виступили професорка Олена Сіваченко, Department of Modern Languages and Cultural Studies (Торонто, Канада) та професор Роман Петришин (Едмонтон, Канада), які поділилися здобутками щодо особливостей організації системи вищої освіти в Україні в рамках дії проєкту «Дослідницька ініціатива з демократичних реформ в Україні». За участь у роботі над цим проєктом Роман Петришин удостоєний найвищої державної відзнаки Канади – «за лідерство у розвитку полікультурності в Канаді».

Під час роботи наукового форуму обговорювалися проблеми, пов’язані з організацією освітнього процесу у школах та закладах вищої освіти в умовах воєнного стану. У виступах доповідачів наголошувалося на необхідності створення сприятливих умов для оптимізації організації освітнього процесу в умовах воєнних дій та евакуації, зацікавлення майбутніх абітурієнтів навчанням в українських ЗВО.

Представники канадської сторони висловили щире захоплення українськими вчителями ЗЗСО та викладачами ЗВО, які не припинили освітній процес у надзвичайно складний період нашої країни, подекуди працюючи у дуже важких умовах військової агресії та окупованих територій.

Досвід організації освітнього процесу українськими педагогами у воєнних реаліях зацікавив освітян Канади та спонукав до детальнішого вивчення цієї проблеми під час наступних зустрічей.